آتش‌نشانان مشهدی مانع انفجار نشت الکل در شهرک صنعتی شدند (۲ مرداد ۱۴۰۳) جزئیات تازه از جنایت تولیدکننده پادکست در کانادا | چرا راوی «آخرین شاهد» همسرش را به قتل رساند؟ جزئیات تعطیلی چهارساعته واحد‌های صنفی مشهد از ۳ مرداد ۱۴۰۳ تا ۲۰ روز آینده | تابلو‌های تبلیغاتی اصناف خاموش شود خدمات دهی به بیماران سکته قلبی در سه مرکز درمانی مشهد بیش از ۳۰ درصد سالمندان یک بار در عمر خود، سقوط را تجربه می‌کنند سازمان سنجش کشور به تشریح اقدامات ۳۳ ماه گذشته خود پرداخت همه‌چیز درباره مراسم ازدواج «آنانت آمبانی» و «رادیکا مرچنت» آیا پشه آئدس به خراسان شمالی رسیده است؟ جلوگیری از ۵۰۰ سقط جنین سالم در مشهد و خراسان‌رضوی نقش انرژی خورشیدی در شکل‌دادن به شهرهای پایدار آینده پیرترین ببر سیبری ایران در باغ‌وحش ارم تلف شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) با گریه و لج بازی کودک برای رسیدن به خواسته‌هایش چه کنیم؟ وجود پشه آئدس در ۶ استان کشور (۲ مرداد ۱۴۰۳) الزام در دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان سربازی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳) | تداوم هوای گرم تا اوایل هفته آینده آخرین وضعیت پرونده «کورش کمپانی» تشریح شد (دوم مرداد ۱۴۰۳) چگونه هزینه‌های سفر به روسیه را کنترل کنیم؟ بازداشت ۲ تن از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی (۲ مرداد ۱۴۰۳) هدفگذاری دانشگاه ها در دولت چهاردهم منطقی و مسئله محور شود ارائه خدمات در ۵۶ سلامتکده دولتی و خصوصی و درمان سرپایی با طب ایرانی استان خراسان رضوی جز مناطق عاری از بیماری مالاریا است
سرخط خبرها

طرح آزمایشی «مدرسه خوانا» در سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود

  • کد خبر: ۲۵۷۳۵
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
طرح آزمایشی «مدرسه خوانا» در سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه همه کودکان صرف نظر از میزان توانایی و یادگیری‌شان شایسته احترام، تقدیر و تکریم هستند گفت: در همین راستا بسته تحولی «مدرسه خوانا» سال آینده در چند مدرسه به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، رضوان حکیم‌زاده افزود: یک بسته تحولی را براساس سند تحول با عنوان «مدرسه خوانا» آماده کرده‌ایم که در این بسته به صورت خاص روی تقویت مهارت‌های خواندن، درک مطلب، بیان نظرها و احساسات، مهارت‌های نوشتن، ابراز وجود و آداب زندگی که در دوره ابتدایی بسیار مهم هستند تأکید شده است و سعی می‌کنیم در سال آینده به صورت آزمایشی در بعضی از مدارس اجرا کنیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: آنچه که در دو، سه سال اخیر سعی کردیم روی آن تأکید کنیم، دیدن همه دانش‌آموزان است. در نظام آموزشی ما رویه‌ای وجود دارد که بیشتر به شاگرد اول‌ها توجه می‌کنیم در حالی که همه کودکان صرف نظر از میزان توانایی و یادگیری‌شان شایسته احترام، تقدیر و تکریم هستند.
حکیم‌زاده ادامه داد: اگر به همه دانش‌آموزان نگاه فراگیر داشته باشیم، کمک می‌کنیم که عزت‌نفس آن‌ها حفظ شود و احساس ارزشمندی داشته‌باشند. احساس ارزشمندی باعث می‌شود که رضایت از زندگی از همان اوان کودکی شکل بگیرد و در آینده و زمانی که بزرگ‌تر می‌شوند اثرات مثبت داشته باشد.
 وی گفت: برای کلاس اولی‌ها ورود به مدرسه یک رویداد تربیتی مهم است و هر چقدر تلاش کنیم که این رویداد تربیتی با خاطرات خوش همراه شود و همه دانش‌آموزان پیام محبت، احترام و عزت‌نفس ما را دریافت کنند، در بزرگ‌سالی، هم شهروندان مفیدی خواهند بود و هم می‌توانند مشکلاتشان را بهتر حل کنند. بسیاری از رفتار‌های خوب افراد ناشی از همان برخورد‌های اولیه‌ای است که در مدرسه تجربه می‌کنند.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->